Friday, May 29, 2009

Buat pertama kalinya...

Bismillahirrahmanirrahim...
assalamualaikum..salam ukhuwah pembuka wadah..


alhamdulilah bersyukur ke hadrat Illahi, akhirnya diri ini di beri hidayah untuk meng"post" sesuatu di ruangan maya ini..semoga segala yg "diberi" dpt dimanfaat oleh yg memberi dan yg menerima..insyaALLAH..

Pertama sekali, terima kasih kpd k.anisah yg membantu sy untuk merealisasikn impian dn cita2 sy (kepingin banget utk ade blog sendiri...) dan yg tlh kenalkn kpd kami, adek2 usrahnya dlm dunia blog neh..byk bnde yg akk da ajar kpd kami..terima kasih byk2..
pesanan beliau, jadikanlah dunia blog ini sbg salah satu wasilah untuk kita melebarkan sayap meluaskn dakwah bg menyambung usaha kekasih Pecipta kita yakni Rasulullah s.a.w yg tercinta..
sjk itu, pelbagai perncgn yg dibuat dan keazaman yg ditnm dlm diri, tetapi..urm..insan ini hanye mampu merancang..DIA yg menetapkn dan sebaik-sebaik PERANCANG..

Tidak lupa juga kpd sahabat-sahabat usrah yg disayangi, tunjuk ajar dn segala perkongsian sepanjang kita bersama drp kalian tdk akn dilpekn selagi nyawa bersme jasad ini. terima kasih ntuk segalanya..sama2lah kita berganding tenaga,menggabung kudrat untuk melebarkn sayap dakwah seluas-seluasnya.. insyaALLAH

sebelum mengakhiri kalam ini, tahniah diiucapkan kepada sahabat2 semua terutamanya klasmate2 yg sdg rancak dn bergiat aktif dlm arena berdakwah di alam maya ini..truskanlah usaha murni dan tulus kalian itu sementara masa yg "terluang" masih bersama..marilah sama2 kita jauhi diri kita drpd tergolong dlm golongan org2 yg rugi. insyaALLAH..seperti mana firman ALLAH di dalam surah al-'Asr yg bermaksud :
1. Demi masa. 2. Sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian,
3. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati supaya mentaati kebenaran dan nasehat menasehati supaya menetapi kesabaran.


waakhiran, ayuhlah sahabat2 semua marilah kita berganding usaha dan kudrat yg ade di kala jasad masih bernafas dan terdaya dgn izinNYA..gandakan semangat, tingkatkan keazaman dan teruskn usaha tanpa rase penat dan lelah dlm m'perjuang agama ALLAH ini..insyaALLAH..

p/s: sy budak baru belajar, silalah beri tunjuk dan ajar


insyaALLAH..
akhir kalam, wallahu a'lam..
maasslamah..
senyum selalu...
wassalam..
takbir!!!الله اكبر


2 comments:

  1. salam..
    akhirnya ada gak blog org ni hehe..
    slmt bdkwah melalui blog..=)

    ReplyDelete
  2. waalaikumusslm...
    hehe..
    sama2lah kita bergabung ye kak..
    =>

    "Kalau dah mula kena teruskan sampai penghujung, tak boleh berhenti separuh jalan. Pelihara jalan-jalan untuknya. Balik nanti ajarkan pula kepada insan lain."

    "Di mana ada kemahuan Tuhan pasti tunjukkan jalannya. Yang penting jaga iman jangan sampai kecundang. Kenali tipu daya syaitan dan berusaha. Sentiasa minta pertolongan dengan ALLAH."

    ReplyDelete